MEER TRAFFIC

Video is een must voor uw marketingplan

Des te meer reden om u nu te onderscheiden!

Feiten die er niet om liegen

Uit recente onderzoeken blijkt overduidelijk waarom bedrijven zich niet langer kunnen permitteren om video uit hun marketingplannen te laten.

Het onderzoek van eMarketer laat bijvoorbeeld zien dat elke nieuwe generatie van consumenten meer naar video hunkert dan de vorige. Bekijk hiervoor onderstaande percentages van elke generatie die YouTube gebruikt:

  • 43% van de Baby Boomers
  • 58% van de Generatie X-ers
  • 72% van de Millennials
  • 81.9% van de tieners (14-17)

De prognose voor 2018:

  • Het dataverkeer over het web in 2018 bestaat voor 84% uit video!
  • Bezoekers op je website onthouden slechts tien procent van wat je vertelt, maar wel vijftig procent van wat je ze laat zien.
  • Potentiële kopers zijn na het bekijken van een online clip 1,8 keer meer geneigd om het betreffende product of de dienst aan te schaffen
  • 80% van de internetgebruikers kijkt video
  • 60% van website bezoekers prefereert video boven tekst
  • 60% deelt video met vrienden
Global Internet Traffic

Wist u dit?

Volgens een onderzoek van Cisco zal 80% van de wereldwijde consumptie van het internetverkeer van consumenten in 2019 bestaan uit internet video verkeer, vergeleken met 64% in 2014.

“Marketing is no longer about the stuff you make, but about the stories you tell”

– Seth Godin –

Waarom een video op uw website?

SEO belangrijk voor vindbaarheid

Het inzetten van video is hot!

Het zijn slechts enkele cijfers, maar het geeft een goed beeld: video heeft een zeer belangrijke rol ingenomen op internet. Iedereen bekijkt wel eens video op internet. Daarbij wordt men name gebruik gemaakt van videosites en -zoekmachines als YouTube, Vimeo en Google Video, maar ook de social media platforms, zoals Facebook, Twitter en Instagram zijn zeer in trek , als het om plaatsen, delen en ook bekijken van video’s gaat.

Veel van deze video’s zijn door consumenten gemaakt óf gepubliceerd.

  • YouTube is na Google de grootste zoekmachine en heeft meer wekelijkse bezoekers dan Facebook of Twitter
  • Door video aan te bieden blijven kijkers langer op uw website.  
  • Website bezoekers zijn eerder geneigd een online aankopen te doen na het zien van een video
  • Video op een dienst of zakelijke website verhoogt het aantal verkopen.
  • Video pakt de aandacht en houd de kijkers geïnteresseerd in wat u aan te bieden heeft.
  • Met een video kunt u duidelijk uw boodschap overbrengen.
  • Website bezoekers zijn meer geïnteresseerd in het kijken naar een video dan het lezen van de inhoud van een pagina.
  • Met een video kunt u een persoonlijke verbinding krijgen met uw klanten.
  • Mensen kunnen een beter begrip krijgen van een product of dienst via video
  • Video marketing is zeer effectief geworden als het gaat om het genereren van verkeer via het internet. (Denk hierbij aan YouTube)
  • De waarde van een video is de afgelopen jaren enorm gegroeid en zal dat dit de komende jaren alleen maar blijven doen. Video zorgt ervoor dat bezoekers gemiddeld 2 tot 5 minuten langer op je website blijven. Daarnaast verhoogt een video de conversie met 30%,
  • Een video die voor een klant op maat is gemaakt wordt gemiddeld 45% vaker  geopend. Daarnaast zijn ook de acties na het bekijken van de video gemiddeld hoger.

Deel uw video op Social Media!

onderzoek social media gebruikers september 2016
social media gebruikers 2016

Dé manier om een ingewikkelde boodschap over te brengen!

Professionele video’s maken kost geld en met een amateuristisch video kunt  u zich flink in de vingers snijden. Wees dus wel kritisch en plaats geen slechte video’s op uw website. Kwaliteit gaat boven alles.

Een video op uw website moet goed in elkaar zitten, want het afbreuk risico is groot. Een niet overtuigende en inspirerende spreker, een saai gemonteerde video of een langdradige opname komt nu eenmaal slecht over.

Google houdt van video’s!

Plaats je uw video via YouTube op uw website, dan verschijnt u veel hoger in de Google zoekresultaten.

Steeds meer bedrijven publiceren video’s op hun website. Met video is het mogelijk om emoties beter over te brengen en complexe onderwerpen makkelijker uitleggen. Ook kunt u uw dienst of product meer aandacht geven of zelfs middels een wedstrijdelement toe te voegen aan uw video, meer traffic genereren naar uw website.

Wat voor informatie biedt u uw bezoekers via video aan? Heeft de content de juiste vorm om uw doel te bereiken? Waar moet u op letten? Hoe vaak bekijken we online naar video’s?

Waarom u ook een video op uw website moet hebben

Video heeft een zeer belangrijke rol ingenomen op internet. Iedereen bekijkt wel eens video op internet. Daarbij wordt men name gebruik gemaakt van videosites en -zoekmachines als YouTube, Vimeo en Google Video, maar ook de social media platforms, zoals Facebook, Twitter en Instagram zijn zeer in trek , als het om plaatsen, delen en ook bekijken van video’s gaat. Veel van deze video’s zijn door consumenten gemaakt óf gepubliceerd.

Professionele video’s maken kost geld en met een amateuristisch video kunt u zich flink in de vingers snijden. Wees dus wel kritisch en plaats geen slechte video’s op uw website. Kwaliteit gaat boven alles.

Een video op uw website moet goed in elkaar zitten, want het afbreuk risico is groot. Een niet overtuigende en inspirerende spreker, een saai gemonteerde video of een langdradige opname komt nu eenmaal slecht over.

  • YouTube is na Google de grootste zoekmachine en heeft meer wekelijkse bezoekers dan Facebook of Twitter
  • Door video aan te bieden blijven kijkers langer op uw website
  • Website bezoekers zijn eerder geneigd een online aankopen te doen na het zien van een video
  • Video op een dienst of zakelijke website verhoogt het aantal verkopen
  • Video pakt de aandacht en houd de kijkers geïnteresseerd in wat u aan te bieden heeft
  • Met een video kunt u duidelijk uw boodschap overbrengen
  • Website bezoekers zijn meer geïnteresseerd in het kijken naar een video dan het lezen van de inhoud van een pagina
  • Met een video kunt u een persoonlijke verbinding krijgen met uw klanten
  • Mensen kunnen een beter begrip krijgen van een product of dienst via video
  • Video marketing is zeer effectief geworden als het gaat om het genereren van verkeer via het internet. (Denk hierbij aan YouTube)
  • De waarde van een video is de afgelopen jaren enorm gegroeid en zal dat dit de komende jaren alleen maar blijven doen. Video zorgt ervoor dat bezoekers gemiddeld 2 tot 5 minuten langer op je website blijven.
  • Daarnaast verhoogt een video de conversie met 30%
  • Een video die voor een klant op maat is gemaakt wordt gemiddeld 45% vaker geopend. Daarnaast zijn ook de acties na het bekijken van de video gemiddeld hoger
  • Het inzetten van video is hot en dé manier in 2016 om een ingewikkelde boodschap helder en aantrekkelijk over te brengen

We hebben altijd zin in een kennismaking en brainstormsessie en gaan graag voor u aan de slag!

Neem gerust contact met ons op

Bellen kan ook: 06-246.78.119