HET GEZICHT VAN UW BEDRIJF

Video domineert in 2016

Waarom een video over uw bedrijf?

Met platformen als Pinterest, Instagram, YouTube en Tumblr kun je er eigenlijk niet meer om heen: visuele content. De online wereld vult zich met visuele elementen om informatie over te brengen. En met resultaat, want visuele content heeft meer effect dan tekst.

Dat laat de infographic zien, waarin resultaten van verschillende onderzoeken zijn gebundeld. De visualisatie is in 2014 gepubliceerd, maar dat maakt de informatie niet minder interessant. Want wat blijkt: content met visuele aspecten bereikt een groter publiek dan tekst. En visuele content delen we vaker op sociale platformen. Niet vreemd, want verder blijkt dat negentig procent van de informatie die naar onze hersenen wordt verstuurd visueel is. We nemen visuele informatie ook sneller op dan tekst: maar liefst 600.000 keer sneller!

Video versterkt de bedrijfscommunicatie doordat het meer mogelijkheden biedt dan tekst en foto’s alleen. Het biedt de mogelijkheid bewegende beelden, geluid, interview, tekst en foto’s te combineren. Maar video is het sterkste in het neerzetten van een sfeer, het creëren van een positief gevoel bij de kijker en het gebruik van non-verbale communicatie. Hierdoor communiceert video vele malen beter dan tekst en dat in een kortere tijd.

Standaard bedrijfsvideo’s zijn niet meer van deze tijd en zonde van de investering. Met de hedendaagse (technische) mogelijkheden in het achterhoofd gaan we altijd op zoek naar manieren waarop we films kunnen creëren die onderscheidend zijn. Dit kan zitten in het concept, de filmstijl of de nabewerking.

Wanneer een vertegenwoordiger van een organisatie een boodschap in een video overbrengt, wordt het bedrijf of organisatie ‘menselijker’. Bovendien spreekt u met een gepersonaliseerde video direct uw doelgroep aan. Alle informatie in de video is afgestemd op degene die de video bekijkt.

Wat zijn de kosten van een bedrijfsvideo?

De kosten van bedrijfsfilms zijn sterk afhankelijk van de complexiteit. Afhankelijk van het doel en uw wensen kan een concept oneindig uitgebreid worden. De prijs van een video wordt onder andere bepaald door:

  • Conceptontwikkeling en scenario
  • Het aantal filmlocaties
/ de hoeveelheid filmdagen
  • De gewenste montagestijl
  • Inhuren van acteurs/actrices
  • Een voice-over
  • Muziekrechten
  • De duur van de video
  • Special effects

Positieve effecten van een film voor uw bedrijf

De productie van een bedrijfsfilm is een project waar u en uw medewerkers een belangrijke rol in speelt. Het betekent samen werken aan iets positiefs. Het resultaat is niet alleen een bedrijfsvideo, maar ook trots en positieve medewerkers.

Een video die persoonlijk is gemaakt voor een klant wordt gemiddeld 45% vaker geopend. Ook de acties na het bekijken van de film zijn gemiddeld hoger. Uw klanten voelen zich persoonlijk aangesproken en de betrokkenheid bij uw bedrijf wordt behoorlijk vergroot. Het zal u niet verbazen dat uw klanten na het zien van de video eerder tot actie zullen overgaan.

U kunt uw klanten in luttele seconden laten zien wat u doet maar vooral ook waar u voor staat!

Het is belangrijk dat de kijker ziet wie er achter het bedrijf of organisatie zit en wat deze niet alleen te vertellen heeft maar ook wat de uitstraling van deze boodschap is. Video geeft u een podium om uw bedrijf te promoten en verteld wat uw bedrijf doet, waar uw bedrijf voor staat en waarom uw bedrijf uniek is.

5 manieren om uw bedrijf onder de aandacht te brengen

U kunt onder andere op de volgende vijf manieren meer kenbaarheid geven aan uw bedrijf.

Bedrijfspresentatie

In een bedrijfspresentatie op video wordt een bedrijf geïntroduceerd aan bestaande of nieuwe relaties. Waar een bedrijf voor staat en wat een bedrijf aan klanten kan bieden kan met video op een dynamische wijze overgebracht worden.U kunt kijkers meenemen in een bedrijfsvideo. Dat kan zijn tijdens een digitale tour door uw organisatie, waarbij u en wellicht wenselijk ook uw werknemers in het beeld en aan het woord komen. U kunt er ook voor kiezen om tijdens de video ook uw werkproces uiteen te zetten of spreken over de toekomstplannen of vernieuwingen van uw organisatie.

Pitch

U kunt in deze video iets over uzelf vertellen om op deze wijze een persoonlijke band op te bouwen, voordat u überhaupt uw kijker persoonlijk gaat ontmoeten. Dit kunt u toepassen op uw website, in uw nieuwsbrieven of social media, maar ook als u uw interne organisatie wilt bereiken via intranet.

Productinformatie

U kunt goed toelichten hoe een product werkt. Een video met een heldere productuitleg die mogelijk in een stappenplan laat zien hoe een product werkt. Het is een extra service naar bestaande klanten en overtuigt eveneens potentiële klanten. Als u in een productvideo naast uw uitleg ook de nodige humor gebruikt, dan blijft uw productvideo meer op het netvlies van de kijker, waardoor uw uitleg niet alleen beter blijft hangen, maar ook sympathieker lijkt te zijn. 

Videoblog

U kunt in een videoblog vertellen wat er zich in uw organisatie heeft voorgedaan of gaat gebeuren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan: de uitbreiding van uw wagenpark, uw beursgang, uw vernieuwde pand, het voorstellen van uw nieuwe werknemer of het presenteren van uw nieuwe opdracht aan uw publiek. Er zijn tal van onderwerpen die uw publiek kunnen interesseren en zodoende uw bedrijf meer zichtbaarheid kunnen geven.

Werving en selectie

Ook kunt u video inzetten om een oproep te doen om personeel te werven. Een werkzoekende kan zodoende de sfeer van uw bedrijf proeven en kan dan grotendeels bepalen of uw organisatie aantrekkelijk overkomt om te solliciteren.

Waarom is een video op uw website belangrijk voor uw bedrijf?

Video heeft een zeer belangrijke rol ingenomen op internet. Iedereen bekijkt wel eens video op internet. Daarbij wordt men name gebruik gemaakt van videosites en -zoekmachines als YouTube, Vimeo en Google Video, maar ook de social media platforms, zoals Facebook, Twitter en Instagram zijn zeer in trek , als het om plaatsen, delen en ook bekijken van video’s gaat. Veel van deze video’s zijn door consumenten gemaakt óf gepubliceerd.

Professionele video’s maken kost geld en met een amateuristisch video kunt u zich flink in de vingers snijden. Wees dus wel kritisch en plaats geen slechte video’s op uw website. Kwaliteit gaat boven alles.

Een video op uw website moet goed in elkaar zitten, want het afbreuk risico is groot. Een niet overtuigende en inspirerende spreker, een saai gemonteerde video of een langdradige opname komt nu eenmaal slecht over.

  • YouTube is na Google de grootste zoekmachine en heeft meer wekelijkse bezoekers dan Facebook of Twitter
  • Door video aan te bieden blijven kijkers langer op uw website
  • Website bezoekers zijn eerder geneigd een online aankopen te doen na het zien van een video
  • Video op een dienst of zakelijke website verhoogt het aantal verkopen
  • Video pakt de aandacht en houd de kijkers geïnteresseerd in wat u aan te bieden heeft
  • Met een video kunt u duidelijk uw boodschap overbrengen
  • Website bezoekers zijn meer geïnteresseerd in het kijken naar een video dan het lezen van de inhoud van een pagina
  • Met een video kunt u een persoonlijke verbinding krijgen met uw klanten
  • Mensen kunnen een beter begrip krijgen van een product of dienst via video
  • Video marketing is zeer effectief geworden als het gaat om het genereren van verkeer via het internet. (Denk hierbij aan YouTube)
  • De waarde van een video is de afgelopen jaren enorm gegroeid en zal dat dit de komende jaren alleen maar blijven doen. Video zorgt ervoor dat bezoekers gemiddeld 2 tot 5 minuten langer op je website blijven.
  • Daarnaast verhoogt een video de conversie met 30%
  • Een video die voor een klant op maat is gemaakt wordt gemiddeld 45% vaker geopend. Daarnaast zijn ook de acties na het bekijken van de video gemiddeld hoger
  • Het inzetten van video is hot en dé manier in 2016 om een ingewikkelde boodschap helder en aantrekkelijk over te brengen

We hebben altijd zin in een kennismaking en brainstormsessie en gaan graag voor u aan de slag!

Neem gerust contact met ons op

Bellen kan ook: 06-246.78.119